BarnBoard
May 22, 2012, 12:08:23 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: SMF - Just Installed!

Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: ForumAlarm - for Foaling & Emergency Cases / ForumAlarm für Geburten & Notfälle  (Read 872 times)
appaloosa-pony
Global Moderator
Hero Member

One of our stallions: Romario

View Profile WWW
« on: January 13, 2009, 05:59:16 AM »

new1

ForumAlarm - für Geburten und Notfälle
ForumAlarm - only for foaling and emergency cases

alarmsmall alarmsmall alarmsmall alarmsmall

Es gibt jetzt die Möglichkeit im Forum einen optischen Alarm auszulösen per Posting, wenn eine Stute abfohlt oder ein Notfall vor laufender Kamera eintritt.

Bitte in solchen Fällen - und NUR in solchen Fällen - den "Blaulicht-Smiley"  benutzen und im Posting einfügen.

Zuerst den LINK zur Kamera in das Posting setzen!

Zusätzlich eine kurze Notiz, was da gerade passiert oder gesehen wurde und sendet eine PM an einen unserer Moderatoren (appaloosa-pony, Akkie).

Now there is the possibility to trigger a visual alarm in our forum through your posting if a mare is foaling or there is an emergency case live on a streaming cam.

Please use in these cases the - but ONLY in these cases - the "Bluelight-Smiley" and insert it in your posting.

First add the LINK to the cam in your posting!

Add a short notice what happened and what you have seen and send a PM to one of our moderators (admin, appaloosa-pony, Akkie).

thankyou
« Last Edit: January 13, 2009, 08:58:29 AM by appaloosa-pony » Logged

"Ihr lacht mich aus, weil ich anders bin.
Ich lache euch aus, weil ihr alle gleich seid!!"

Danke für die Narben, die der Schmerz meiner Seele zufügt,
durch die, von denen man so etwas am allerwenigsten erwarten dürfte ...

We breed Appaloosa Miniature Horses in Northern Germany!
Gestüt Bavaria
Guest
« Reply #1 on: January 13, 2009, 08:19:36 AM »

alarmsmall

Ähm,  question kapier ich jetzt nicht! Und wie funktioniert das? Bekommt ihr dann ein akustisches signal?? kuckuck
appaloosa-pony
Global Moderator
Hero Member

View Profile WWW
« Reply #2 on: January 13, 2009, 08:56:16 AM »

Es ist ein optisches Signal, dass von allen BarnCam Forum Mitgliedern für ihre Postings innerhalb des Forums benutzt werden kann.

Ich gebe mal ein Beispiel:

Jemand sieht auf einer live streaming BarnCam, dass eine Stute abfohlt, eine Kolik hat, sich festgelegt hat oder was auch immer als Notfall gelten könnte, gerade passiert.

Was mache ich dann?  question

1. Schnell ein Posting im Forum schreiben,
2. oben im Posting den Blaulicht Smiley einfügen,
3. den Link zu der Kamera einfügen,
4. kurze Beschreibung, was ihr gesehen habt oder los sein könnte, dann im Forum posten, und auf jeden Fall immer eine
5. PM an einen der Moderatoren (appaloosa-pony, Akkie).

Wenn das zum Beispiel dann die Mitglieder im Forum sehen, dass da eine Stute abfohlt kann der BarnCam FoalAlert als Low Alert mit mindestens 3 Leuten ausgelöst werden, die der Ansicht sind, dass es sich hier um einen Low Alert handelt.

Der High Alert kann nur vom Kamerabesitzer oder Mitglieder mit Zugangsberechtigung (Benutzername und Kennwort) ausgelöst werden.

Ich schreibe hier mal ein Muster:

alarmsmall

http://www.fuchsstaedter-muehle.de/index.php?bereich=Cam

Die Stute xy scheint abzufohlen, hat Anzeichen einer schweren Kolik, ist gestürzt, da ist eine Trennwand umgekippt, usw.

Mir ist das in einem anderen Forum in den USA mit fast 3.000 Mitglieder nämlich so passiert, dass eine Stute vor laufender Kamera abgefohlt hat, und alle Mitglieder waren mit ihren Postings oder im Chat oder bei Online Games so beschäftigt, dass sie das nicht mitbekommen haben. 

Wenn man dann postet "Da fohlt gerade eine Stute ab", dann unterscheidet dieses Posting sich nicht von all den anderen und wenn man hunderte von Posting in so einem Forum hat, die gleichzeitig geschrieben und abgespeichert werden, dann geht so eine Meldung unter und wird nicht rechtzeitig wahrgenommen.

Ich hoffe natürlich, dass wir eines Tages auch so viele Mitglieder haben werden und denke schon ein bisschen voraus.  wink3

Es ist nur eine Idee von mir und soll ein kleiner Service sein.  butler

Wenn die Idee sich nicht bewährt oder sich als nicht geeignet oder praktikabel erweist, dann nehmen wir sie wieder "vom Markt".  wink3

It is a visual signal, which can be used by all BarnCam forum members for their postings inside the forum.

For example:

Someone watches a mare foaling, colicking, cast in her stable or another emergency case, which could happen on a live streaming BarnCam.

What's to do?  question

1. Quickly write a posting in our forum, 
2. insert the Bluellight smiley at the top of your post,
3. insert the link to the cam,
4. give a short description what you have seen or what has happened, post it and then
5. send a PM to one of our moderators (appaloosa-pony or Akkie).

If a few members will see this post about a foaling mare in our forum 3 of them can trigger the Low Alert button of our BarnCam FoalAlert if they are sure it is a Low Alert.

The High Alert can only be triggered by a cam owner or a member with an access authorisation (username and password).

For example:

alarmsmall

The mare xy seems to foal, shows signs of colicking, has fallen down, a divider of the stable has crashed, etc.

I've made the experience in another forum in the USA (ca. 3.000 members) that a mare was foaling on a live streaming cam and not one of the members has noticed it during their postings, chatting or playing online games.

If you will post "A mare is foaling", you can't distinguish this post from all the other ones if the members in that forum will save hundreds of posts during the same time. Maybe no one will see this post early enough and will do something to call for help.

I hope that we will have the same number of members one day and try to think ahead. wink3

It's only an idea of mine and should be a little service. butler

If it's not a good idea or is not suitable or practicable, I will take it off the market. wink3

Het is een optisch signaal, dat door alle BarnCam forumleden gebruikt kan worden voor hun posten in het forum.

Ik geef maar eens een voorbeeld:

Iemand ziet op een live streaming BarnCam, dat een merrie veulent, koliek heeft, zich vastgerold heeft of wat dan ook maar als noodgeval zou kunnen gelden, juist gebeurt.

Wat doe ik dan?  question

1. Snel een post op het forum schrijven
2. Bovenaan de post het blauwe knipperlicht invoegen
3. De link naar de kamera invoegen
4. een korte beschrijving geven van wat men gezien heeft of wat er aan de hand zou kunnen zijn, dan in het forum posten en in ieder geval altijd een
5. PM sturen aan een van de moderatoren (appaloosa-pony, Akkie)

Als leden dan bijvoorbeeld in het forum zien dat een merrie veulent, kan het Low Alert met minstens 3 mensen in werking worden gesteld, die van mening zijn dat hier sprake is van een Low Alert-situatie.

Het High Alert kan alleen door een Camerabezitter of door leden met toegangsrecht (Gebruikersnaam en wachtwoord) in werking worden gesteld.

Ik geef hier even een voorbeeld

alarmsmall

Merrie xy schijnt te veulenen, gedraagt zich alsof ze ernstige koliek heeft, is gevallen, een scheidingswand is omgevallen, enz.

Mij is het namelijk in een ander forum met bijna 3.000 leden overkomen, dat een merrie voor draaiende camera geveulend heeft en alle leden waren zo druk bezig met posten, chatten of gamen, dat hen dat niet opgevallen was.

Als men dan post “Er veulent juist een merrie” dan onderscheidt zich deze post niet van alle andere en als er honderden posten in zo’n forum zijn, die gelijktijdig geschreven en bewaard worden, dan gaat zo’n melding onder in de massa en wordt niet tijdig waargenomen.

Ik hoop natuurlijk, dat we op een dag ook zoveel leden zullen hebben en denk alvast een beetje vooruit.  wink3

Het is slechts een idee van mij en dient als kleine service.  butler

Als dit idee niet voldoet of niet geschikt of onpraktisch  blijkt, nemen wij het weer “van de markt”.
  wink3

C’est un signal optique que tous les membres du forum peuvent utiliser dans leurs postes sur le panneau de messages.

Par example :

Quelqu’un voit une jument pouliner, avoir une colique, se cache dans son box, ou une autre calamité, que pourrait se passer sur une Came coulante de Phase BarnCam.

Qoi faire ?  question
1.   écrire vite une poste dans notre forum,
2.   insérer le smiley « :bluelight : » au dessus de votre poste,
3.   insérer le lien de la came,
4.   donner une description courte de ce que vous avez vu ou cequi est passé, postez cela et puis, en tout cas
5.   envoyer une MP à un de nos modérateurs (appaloosa-pony ou Akkie).

Par example, quand des membres voyent dans le Forum qu’une Jument est en train de pouliner, on peut initier la "Low Alert" avec au moins trois personnes, qui sont de l’opinion que la situation mérite une "Low Alert".

La "Hich Alert" peut seulement être initiée par le propriétaire du Came, ou par un membre qui a une autorisation (nom d’utilisateur et mot d’ordre).

Je vous donne ici un example :

alarmsmall

http://www.fuchsstaedter-muehle.de/index.php ?bereich=Cam

La jument xy me semble d’être en train de pouliner, me semble d’avoir une colique sérieuse, une partie du boxe est tombée, etc.

J’ai eu l’expérience dans un autre forum aux Etats-Unis (membres de ca 3.000) qu’une jument poulinait sur une Came coulante de phase et aucun des membres l’avait noté pendant leurs postes, causant ou jouant des jeux sur Internet.

Si vous signalez alors "une jument pouline" vous ne pouvez pas distinguer cette poste de tout les autres si les membres dans ce forum sauveront des centaines de postes pendant le même temps Peut-être personne ne verront cette poste assez tôt pour faire quelque chose pour appeler de l’aide.

J’espère qu’un jour, nous aurons le même nombre de membres et j’essaye de penser en avant.  wink3

C’est seulement une de mes idées et devrait être un peu de service.  butler

Si ce n’est pas une bonne idée ou n’est pas approprié ou faisable, je la prendrai "outre du marché".  wink3

« Last Edit: January 18, 2009, 06:21:00 PM by Akkie » Logged

appaloosa-pony
Global Moderator
Hero Member

View Profile WWW
« Reply #3 on: January 13, 2009, 12:36:15 PM »

goody goody goody goody goody goody goody

I've asked our admin Bill Thiel of Saddlebrook BarnCams, Wisconsin to get the permission to use my own idea of a "Bluelight ForumAlarm"  alarmsmall in our BarnCam forum and received an answer:

I like your forum alarm. I am sure ... will steal the idea. LOL Farm owners can also put their phone number on the site if they want people to call in case of an emergency. 

Thanks,
Bill Thiel

thankyou  yourethebest

Now Saddlebrook BarnCams International has worldwide the first "ForumAlarm"!

You can steal our ideas.
No matter!
But we know who was the originator of all this.

camera camera camera camera camera
« Last Edit: January 13, 2009, 01:06:53 PM by appaloosa-pony » Logged

Pages: [1]
  Print  

Jump to: